Anno 2010: Dacia Duster 1.5Dci
2 min readHa meghalljuk a Dacia nevet akkor szinte mindenkinek az jut az eszébe hogy annak idején ha az ember elhozta a Merkur telepről az autót és otthon szétszedte és újra összerakta akkor a végtelenségig kibírta. Nos itt az ideje hogy ezt egyszer és mindenkorra elfelejtsük. Pár évvel ezelőtt immáron a Renault csoport tagjaként a Dacia bemutatta a Logant majd a Logan MCV ami kategóriájában verhetetlen autónak bizonyult. De nem is olyan régen megjelent a piacon a Duster a Dacia SUV-ja amivel igen komoly borsot tört a konkurencia orra alá.
1461ccm-es EURO5, 110lóerős és 240Nm nyomatékkal rendelkező diesel motor erejét egy ötfokozatú kézi váltón keresztül jutathatjuk le az alaphelyzetből első kerék hajtáshoz. A hajtási képlet egy kapcsoló segítségével állítható, akár automata módba is ahol az autó maga dönti el azt hogy melyik tengelyt hajtja és milyen mértékben, illetve van egy fix mód is ahol állandó az összkerékhajtás de a nyomaték elosztást itt is komputer vezérli. Ez a hajtás a Nissan X-Trailban már bemutatkozott és akkor ott jól vizsgázott. A Duster az első olyan autó a Dacia kínálatában amihez már rendelhető az ESP rendszer vészfékasszisztenssel. Az autó futóműve kemény az úthibákat szinte észrevétlenül küzdi le, kanyarban stabil, a magas építés miatt az oldalszélre egy kicsit érzékeny. A motorja egy picit hangos főleg a reggeli hidegindítást követően, de meglepően jól húz a 110 lóerő a szabályos közlekedéshez több mint elég.
Beülve az autóba sajnos látható a spórolás de hát valamit valamiért. Elöl és hátul kényelmesen el lehet férni az ülések egészen jól tartanak. Légzsákból 4db találunk benne, de többet ne keresünk mert rendelni sem lehet hozzá. Az elektromosan állítható tükrök kapcsolója nem a legjobb helyen lett elhelyezve, ugyan ez a helyzet az elektromos ablakemelő kapcsolójával is. A csomagtér 408 literes ami 1570 literre bővíthető. Sajnos a kalaptartó nem sikerült valami jól, ezt remélhetőleg a modell frissítés alkalmával majd korrigálják.
Egy szó mint száz a Duster egy nagyon jó autó lett, nem is beszélve a vételáráról amit igencsak sikerült nagyon jól belőni.
[Best_Wordpress_Gallery id=”121″ gal_title=”Anno 2010: Dacia Duster 1.5Dci”]