november 22, 2024

Anno 2011: Fiat 500C TwinAir

3 min read

Annak idején a Volkswagen indította el a retro autók hullámát, majd ezt követte a Mini nem sokkal később beállta sorba a Fiat is a méltán népszerű 500 utódjával.  A 2007-es bemutatást követően sorra kerültek ki a gyártósorról a különböző extra kiadások, köztük az újra régi fényében pompázó Abarth változat. Mostani bemutatónkban a 2009-ben bemutató Kabrió változat egy új darabját mutatjuk be. Ennek a modellnek az érdekessége a 2 hengeres turbós benzines motor.

Tesztautónkban egy 875ccm, 85 lóerős, 145Nm nyomatékú, 2 hengeres turbómotor dolgozott.   A Fiat 500 ezzel a motorral sajnos nem túl fürge, de a városi cikázáshoz azért elegendő. A futóműve nem túl feszes, de legalább cserébe elég lágy és kényelmes.  A legkellemetlenebb úton is jó vele haladni, nem érez meg az ember mindenféle úthibákat, ezért viszont sajnos nem is kapunk megfelelő visszajelzést a z útról. A csillapítása lehetne jobb egy tempósabb kanyarban sajnos hajlamos  az autófara a kitörésre. A kormányzás teljesen megfelel a futóműnek, kissé túl szervózott , sportos vezetésre nem igazán alkalmas. Az ESP a rendelhető extrák listáján szerepel és mindenképpen megéri költeni rá.

A kis 500-as formájára panaszunk egyáltalán nem lehet. Ez a modell már kéménytetővel is szemet gyönyörködtető látványt nyújtott de így ezzel az érdekes ponyvatető megoldással igazi gyöngyszem lett. A tető motoros mozgatással tudjuk harmonika szerűen összecsukni 13 másodperc alatt. Ezt a műveletet egészen 60km/h  tempóig el tudjuk végezni.

A Fiat mérnökei ellátták az autót egy úgynevezett ECO móddal, amit a vezető dönt el hogy használja-e vagy nem. Ezt a rendszert  a fogyasztás optimalitására találták ki. Alap helyzetben az autó 7-7.5 literes átlagfogyasztást produkált, de használva az ECO módot és persze a START-STOP rendszert a fogyasztás picivel több lett mint 6 liter ami a mai üzemanyagárak mellet nem elhanyagolható. Az ECO mód egyetlen hátulütője az hogy ilyenkor az autó a 145NM nyomatékot leszabályozza 100NM-re.

A beltér  teljesen azonos a kéménytetős társával, amit igazán érdemes megjegyezni az a BLU&ME Bluetooth rendszer. Amiben altér  az a csomagtartó mérete. A csomagtér ajtó kinyitásakor a harmonika tető egy picit felcsúszik és elénk tárul a 182 literes csomagtartó.

Összességében a kis 500 még mindig egy igen jó kis autó, ezzel a Kabrió kiadással pedig újabb dísze lett a Fiat kisautó szériájának.

[Best_Wordpress_Gallery id=”119″ gal_title=”Anno: Fia-500-FCA-AutoMotorTv”]

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.