LIMITÁLT VILLANYOSÍTOTT MODELLEK AZ EVOQUE ÉS A DISCOVERY SPORT
7 min read- Takarékos új hajtásláncok: a közelmúltban bevezetett P300e plug-in hibrid modell mellett megjelentek a nagyteljesítményű, takarékos mild hibrid erőforrások – köztük két új, még kedvezőbb fogyasztású Ingenium dízelmotor. Az Evoque további újdonsága az 1,5 literes, háromhengeres Ingenium benzinmotor, mely egy Jaguar Land Rover által tervezett erőforrás.
- Legújabb szórakoztató rendszerek: mindkét modellhez megrendelhető a Land Rover eddigi legfejlettebb rendszere, a Pivi. Az átdolgozott, ösztönösen kezelhető menüszerkezetben a nyitóképernyőről legfeljebb két lépésben elérhetők a legnépszerűbb funkciók és szolgáltatások.
- Kibővített kapcsolódási szolgáltatások: az online médialejátszó funkciók sorában megjelenik a szórakoztató rendszer menüjébe integrált Spotify alkalmazás, mobil adatkapcsolattal*, egyidejű Bluetooth csatlakozás két mobiltelefon számára, vezeték nélküli okostelefon-töltés jelerősítéssel**.
- Vezeték nélküli szoftverfrissítés: a kettős üzemmódú, beépített SIM-kártya időzített járműszoftver-frissítéseket tesz lehetővé, így az ügyfelek mindig a legújabb alkalmazásokat, szolgáltatásokat és járműszoftvert† használhatják, anélkül, hogy fel kellene keresniük márkaszervizüket.
- Utaskomfort: az új utastéri levegőfilter kiszűri az apró részecskéket, allergéneket és pollent, sőt, még az intenzív szagokat is. A légszennyezettség szintjéről az érintőképernyő ad bővebb információkat.
A Land Rover legkeresettebb kompakt szabadidőjárművei, a Range Rover Evoque és a Land Rover Discovery Sport mostantól még takarékosabbak, és a digitális csatlakozás még magasabb szintjét kínálják, köszönhetően az ultramodern Pivi szórakoztató rendszernek, az új, takarékos benzin- és mild hibrid dízelmotoroknak, valamint a limitált szériáknak.
Ötvenedik születésnapját ünnepli a Range Rover család. A kompakt szabadidőjármű kínálatának csúcsán elhelyezkedő, új Range Rover Evoque Autobiography azt a kifinomultságot és fényűzést testesíti meg, amelyet a Range Rover név immár öt évtizede képvisel. A kínálatban immár egy plug-in hibrid változat is megtalálható, amely a fenntarthatóbb, takarékos, kompakt luxus-szabadidőjárművet kereső ügyfelek igényeit elégíti ki.
„A kívül és belül egyaránt modern és kifinomult Range Rover Evoque Autobiography maradéktalanul beváltja a Range Rover minden ígéretét.” – mondta Gerry McGovern professzor, a Land Rover kreatív igazgatója. „2010-es bevezetése óta sokakat ejtett rabul a karakteres Evoque.”
A P300e plug-in hibrid verziók idei bevezetése után most további új motorvariánsokkal bővül a Range Rover Evoque és a Land Rover Discovery Sport kínálata.
Mostantól két átdolgozott, takarékos, új generációs, négyhengeres Ingenium dízelmotor is rendelhető, mindkettő mild hibrid (MHEV) technológiával. A szíjhajtású indítómotort alkalmazó, akkumulátor-csomaggal kiegészített MHEV hajtáslánc képes visszanyerni a lassítás során más esetben elvesző mozgási energiát, amelyet elektromos energiává átalakítva a 48 voltos fedélzeti akkumulátorban tárol a rendszer. Mindez finomabb indulást-megállást biztosít és optimális üzemanyag-fogyasztást eredményez, így ügyfeleink anélkül élvezhetik a villanyosított járművek előnyeit, hogy autójukat külső áramforrásból kellene tölteniük. A 165 és 200 lóerős teljesítményszinten választható erőforrások egyszerre takarékosabbak és erősebbek közvetlen elődeiknél. A Range Rover Evoque fedélzetén CO₂-kibocsátásuk akár 168 g/km Δ, üzemanyag-fogyasztásuk pedig akár 6,4 l/100km Δ; a Land Rover Discovery Sport esetében CO2-kibocsátásuk akár 175 g/km Δ, üzemanyag-fogyasztásuk pedig akár 6,7 l/100km Δ.
Az Evoque most először háromhengeres, 1,5 literes Ingenium benzinmotorral (P160) is rendelhető; a nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt hajtáslánc takarékos, mégis kifinomult belépést biztosít a modell világába. A fejlett, háromhengeres P160 erőforrás – amely megegyezik a P300e plug-in hibrid hajtáslánc belső égésű komponensével – legnagyobb teljesítménye 160 lóerő (118kW), maximális forgatónyomatéka 260 Nm. Könnyű szerkezetének és elsőkerék-hajtásának Δ köszönhetően a motor a lenyűgöző teljesítmény és a csekély üzemanyag-fogyasztás meggyőző kombinációját kínálja. óA Discovery Sport és az Evoque vásárlói továbbra is benzinmotorok széles kínálatából választhatnak; a P200, P250 és P300 erőforrásokat egytől egyig mild hibrid (MHEV) technológia teszi takarékosabbá.
Mindkét modell alapjaiban megújult digitális felhasználói élményt biztosít, köszönhetően az ultramodern Pivi szórakoztató rendszernek. A rendszer az indítás pillanatától kezdve rendelkezésre áll – mivel saját mobil adatkapcsolattal és saját akkumulátorral rendelkezik, késlekedés nélkül használatba vehető. A gépkocsi beépített adatkapcsolatának köszönhetően a fedélzeti szoftverek vezeték nélküli kapcsolaton keresztül, ingyenesen frissíthetők, akár a felhasználó által kiválasztott, előre ütemezett időpontokban. Így az ügyfelek mindig a legfrissebb térképeket, alkalmazásokat és jármű funkciókat vehetik igénybe, anélkül, hogy ehhez fel kellene keresniük márkakereskedőjüket.
Minden eddiginél egyszerűbb zene- és média lejátszási lehetőséget kínál a szórakoztató rendszer menüjébe most első ízben közvetlenül integrált Spotify alkalmazás (mobil adatkapcsolattal*), valamint az egyidejűleg két telefon csatlakoztatását támogató Bluetooth kapcsolat. Szintén rendelkezésre áll a jelerősítő funkcióval felvértezett, vezeték nélküli telefontöltő**. Az opcióként rendelhető új, második generációs Activity Key segítségével az ügyfeleknek elég megközelíteniük járművüket, és akadálytalanul nyithatják és zárhatják az ajtókat, vagy beindíthatják a gépkocsit. A víz- és ütésálló, csuklón hordható eszköz immár digitális óraként is funkcionál.
Az ügyfelek akár az érintőképernyőn keresztül is ellenőrizhetik a fedélzeti levegő minőségét, köszönhetően a vadonatúj, intelligens utastéri levegőszűrő rendszernek, amely kiszűri a levegőből a városi környezetben és nagy forgalmú helyeken gyakran előforduló, egészségre káros, apró szennyező részecskéket. A vadonatúj rendszer – amely a már korábban is elérhető utastéri levegő ionizálás szolgáltatást egészíti ki – nem csak az apró részecskéket, az allergén anyagokat és a virágport szűri ki a levegőből, de az erőteljes szagokat is képet távol tartani az utastértől. A rendszer a legfinomabb részecskéket (PM2.5 vagy annál is apróbb) is képes megszűrni. A felhasználónak nincs más dolga, mint a ’Purify’ üzemmódot választva aktiválni a rendszert, amely nem csak megszűri a belső levegőt, de folyamatosan össze is veti annak minőségét a külső levegőével. Az érintőképernyő megnyugtatóan tájékoztatja a vezetőt arról, hogy a beltéri levegő tisztább a külsőnél.
Ezek az új rendszerek a korábbról ismert ClearSight talajnézeti és ClearSight visszapillantó technológiákat egészítik ki: az előbbi intelligens kamerák képét összefűzve jeleníti meg a motorházfedél alatti területet, míg az utóbbi a belső visszapillantó tükröt képes kiváltani videóképernyővel, így biztosítva jobb látási viszonyokat.
* Kizárólag a Pivi Pro, illetve az Online csomag opciókkal együtt rendelhető; csak Spotify Premium előfizetéssel együtt használható
** A Range Rover Evoque vezeték nélküli okostelefon-töltő berendezése nem minden piacon elérhető
† Elérhetősége piaconként eltérhet
Δ A károsanyag-kibocsátásra, üzemanyag-fogyasztásra és elektromos hatótávolságra vonatkozó adatok az EU – WLTP (TEL) vegyes ütemű norma szerint elvégzett mérések eredményeit tükrözik. A feltüntetett üzemanyag-fogyasztási adatok a D165 (165 LE) FWD és P160 (160 LE) motorokra megadott [Németországban ‘becsült’] értékek; a hivatalos adatok a tanúsított mérés elvégzését követően, 2020 végén válnak elérhetővé. Kizárólag az összehasonlítás céljára szolgálnak. A valós üzemanyag-fogyasztási adatok eltérőek lehetnek. A CO2-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatok a vezetési stílus, a környezeti körülmények, a terhelés, a kerékméret és a felszerelt tartozékok függvényében változhatnak
Δ Δ A Pivi Pro alapfelszereltség az S, SE és HSE kiviteleken
□ Kizárólag Nanoe™ ionizátorokkal kompatibilis, a kínai piac előírásainak nem felel meg. Kérjük, olvassa el az utastéri levegő kezelési technológiákra vonatkozó helyi piaci információkat.