Evolúció: a felkelő nap országából ismét egy Auris érkezik
3 min readA Toyota már közúton teszteli a következő generációs Auris prototípusát. Az alapos álcázás ellenére jól kivehető néhány markáns stíluselem.
A Toyota a Corolla család oldalhajtásaként vezette be még 2006-ban az Auris ferdehátút. A modell a 2012-es generációváltáskor teljesedett ki. Egyrészt esztétikai és praktikus szempontból egyaránt remekül sikerült, meggyőző fogadtatású kombival bővült a család, másrészt megjelent a kínálatban a full hibrid hajtáslánc. Utóbbiból 2017 elejéig közel 380 ezret adtak el világszerte, ennek oroszlánrészét, 355 ezer darabot Európában, ahol jelenleg a hibrid variáns teszi ki az Auris eladások kétharmadát.
[Best_Wordpress_Gallery id=”8″ gal_title=”20171011 Toyota Auris”]
A második generációs Auris jövőre már hatodik évébe lép, így aktuálissá válik a modellváltás: a 2018-ra felfrissített modellt már egy vadonatúj típus fogja követni. Ennek fejlesztésén már gőzerővel dolgoznak a mérnökök – a napokban közúton fényképezték le az egyelőre szigorúan titkos prototípus egy példányát.
A több rétegnyi álcafólia gondosan elrejti a harmadik generációs Auris pontos vonásait, a legmarkánsabb stílusjegyek azonban a fedőréteg alól is átsejlenek. Formailag a jelenlegi modell evolúciójáról beszélhetünk: bár az arányok hasonlóak, szinte minden fontos részlet megváltozik.
Az orron például szinte összenőnek a fényszórók, teljesen megszüntetve a felső, eddig is csak csíknyi légbevezető nyílást. Annál méretesebb lesz az alsó légbeömlő, a végletekig fejlesztve az új generációs Yarisnál, illetve a felfrissített RAV4-nél látható dizájnirányzatot. Meglepő részlet a motorházfedél, amely szemmel láthatólag nem a doblemezek közé, hanem rájuk záródik.
Oldalnézetből a felfelé kunkorodó övvonal tűnik fel. Eltűnik a D-oszlop háromszög-motívuma, a hátsó szélvédő pedig a mostaninál is erőteljesebben döntött. Ami magát a hátfalat illeti, úgy tűnik egyszerűsödni fog a lámpák rajzolata, módosul a nyílás körvonala, és gyanús, hogy az eddig alul egyenes kontúrú ablakfelület mostantól csúcsban fut össze középen. A részletek alapos összehasonlítása érdekében készítettünk néhány montázsképet a sajtó számára.
A vezetőtámogató és infotainment lehetőségekről, illetve a motorválasztékról korai volna nyilatkozni, ám eddigi sikere fényében abban biztosak lehetünk, hogy a hibrid opció visszatér a Toyota Aurisba – ha szerencsénk van, akár két különböző teljesítményszinten.