Megvan az idei első bajnoki cím!
10 min readA hétvégén Brnoban zajló bajnoki forduló a több futamgyőzelem mellett egy bajnoki címet is hozott a Gender Racing Team számára! Hefler Róbert kiegyensúlyozott, magabiztos autózással gyűjtötte be az FIA Közép Európa Zóna Trófea Formula Renault Kupájának a bajnoki címét lengyel ellenfele előtt!
A tradicionális cseh pályán nem csak az ellenfelekkel, de az időjárással is meg kellett küzdeni a versenyzőknek. Az első futam rajtjára komoly eső zúdult a cseh pályára. A mezőny az érthető biztonsági okok miatt a safety car mögül rajtolt. A GRT-s fiuk a mezőny közepén helyezkedtek el, így jogos volt némi aggodalom, hogy nehogy olyan szituációba kerüljenek, mint a Red Bull Ringen a szintén vizes pályán zajló rajtnál.
Szerencsére itt hasonló nem következett be. hanem viszonylag simán elrajtolt a mezőny a rossz látási viszonyok között. Mindhárom Gender Racinges versenyző kiváló rajtot vett és több pozíciót is javítottak a rossz látási viszonyok ellenére,
Két kicsúszott autó miatt be kellett küldeni a safety cart és aztán a nehézkesen haladó mentés és az egyik nagyon rossz helyen a kavicságyba süllyedt autó miatt végül a hatodik körben piros zászlóval meg is szakították a futamot. Ezzel az első futamon Hefler Róbert az OB értékelésben egy ezüst, az FIA CEZ Formula Renault Kupában egy bronzéremmel biztosította tovább az első helyét a bajnoki tabella élén.
Szabó Nikolas az ellenfelek vízfüggönyében autózva is magabiztosan nyerte a magyar Formula Renault Kupa értékelését és az OB értékelésben is egy második helyhez járó pontokkal növelte bajnoki pontjainak számát. Szomszéd Lali ismét egy küzdelmes futamon egy újabb dobogós helyre hozta be az autóját, pedig az első szabadedzéseken nem is tudott részt venni egy fontos alkatrész cseréje miatt.
A második időmérő még vizes pályán zajlott, de később elállt az eső, így a futamra már száradó aszfalt várta a mezőnyt. Komolyabb izgalomra adott okot, hogy az időmérő előtt Hefle Róbert autóján egy elég komoly hibát fedeztek fel a szerelők, így a bajnokesélyes nem tudott versenyképes időt futni. A három GRT-s versenyző ezért a középmezőnyben egy kupacban rajtolt. Hefler autóján elhárították a hibát, így egy jó rajtot véve megkezdhette a felzárkózást melyben végül a kategória harmadik helyéig jutott. Viszont ez bőven elég volt, hogy megtartsa az FIA CEZ Formula Renault Kupa első helyét a tabellán így 2019-ben Hefler Robi zsebelhette be első nemzetközi bajnoki címeként ennek a sorozatnak az elsőségét.
Az MNASZ Formula Renault Kupában érdekelt két másik GRT-s versenyző Szabó Nikolas és Szomszéd Lali nagyon komolyat csatáztak egymással és egyik kategóriatársukkal is a második futamban. A hétvégée folyamán most Szabónak állt a zászló két futamgyőzelemmel és két kategória pole pozícióval menetelt a bajnoki cím felé a cseh hétvégén. Szomszéd Lali remekül érezte a vizes pályát és most is értékes dobogós helyezéseket gyűjtött. A sikeres cseh hétvége után már csak egy hazai záró forduló maradt a bajnokságból ahol viszont három, köztük egy duplaszorzós bajnoki futamon kell megküzdeni a maradék bajnoki címekért és helyezésekért a Hungaroringen.
Előtte viszont lássuk, hogy látta belülről a csapatfőnök és a versenyzői a cseh bajnoki fordulót:
Gender Tamás csapatfőnök:
„ Nagyszerű és sikeres hétvégén vagyunk túl és óriási öröm, hogy Hefler Robi itt nyerte meg az első komoly nemzetközi bajnoki címét! Újabb nagyszerű megkoronázása ez a lassan két éve megkezdett közös munkának! Reméljük hasonló magabiztossággal gyűjti majd be a Hungaroringen a magyar bajnoki címet is! Nagyon büszke vagyok Nikora is, aki komolyan tartotta a szavát és egy korábbi nyilatkozatához híven tényleg úgy tűnik, hogy nem hajlandó több bajnoki pontot és futamgyőzelmet kiengedni a kezéből!. Szomszéd Lali is rengeteget fejlődik versenyről versenyre és az esős pályán most is nagyon gyors volt. Nagyon várom már a mindig izgalmas és komoly kihívást kínáló záró hétvégét melynek végén remélhetőleg már három 2019-es bajnoki címet ünnepelhetünk!”
Hefler Róbert:
„ Nehezen indult a hétvégénk, a pálya nagyon rossz állapotban volt így nem tudtuk pontosan milyen irányba induljunk el a beállításokkal viszont mivel a srácok nagyon profin dolgoztak ezen a hétvégén is, így hamar megtalálták a helyes utat. Kihozták a maximumot az autóból így az egyetlen feladatom az volt, hogy én is megtegyem ugyan ezt. Egész hétvégén egy cél lebegett a szemünk előtt a bajnoki cím. Tudtuk, hogy ehhez elég mind a két futamon a harmadik helyen bejönnünk és akkor bajnokok vagyunk. Péntek délután az első időmérőn meg is szereztük a maximumot jelentő harmadik helyet a CEZ Formula Renault kategóriában és a magyar bajnokságban is csak egy a legújabb fejlesztésű F3-as Dallara volt előttem. A futamunk szombat délben zajlott hatalmas esőben. Ezt a futamot igazából három kör kivételével a safety car mögött töltöttük, úgyhogy az eredményben nem volt változás. Az első lépést megtettem azzal, hogy egy CEZ FR kategória harmadik és OB második helyet szereztem. A vasárnapi napunk azonban még izgalmasabbra sikeredett. Egyrészt ismét hatalmas eső volt másrészt pedig a fiúk az utolsó pillanatban vettek észre egy technikai hibát az autón, ami ugyan nem hátráltatott az időmérőn való részvételben, de a biztonság kedvéért minimalizáltuk a gyorsköreim számát és egyből a kvalifikáció első pár percében kimentem a pályára. A gyorsköreim legvégén pont a levezető körömben megszakították az edzést egy baleset miatt. Eddigre az eső is elállt és rohamosan javultak a körülmények. Én mindezt már csak a boxutcából néztem és vártam, hogy hányan fognak megelőzni. Végül az OB negyedik és a CEZ kategória ötödik helyére estem vissza. Természetesen nem örültem neki, de tudtam, hogy a srácok rendbe rakják az autómat és teljes lendülettel vághatok neki majd a futamnak, hogy visszaszerezzem a kellő pozícióm. A futamunk pár órával később indult és addigra a pálya 90%-a száraz volt, úgyhogy teljes száraz beállításokkal indultam a futamnak. A verseny viszonylag eseménytelen volt, egy jó rajttal már a második kanyarban a megvolt az a pozíció, amire szükségem volt és ezek után csak arra koncentráltam, hogy egy konstans vezetéssel egybe behozzam az autót a célba. Nagyon boldog vagyok, hogy egy ilyen szép eredményt sikerült elérnem idén, nyugodtan mondhatom, hogy ez volt életem egyik legnehezebb szezonja, ami igazából még korán sem ért véget. Nagyon hálás vagyok a csapat minden egyes tagjának, hogy biztosították a kellő feltételeket, hogy megnyerjem a bajnokságot! Köszönöm Gender Tamásnak, hogy a szezonban méltónak tartott arra, hogy ebbe a profi versenyautóban képviseljem a csapatot! A szerelőimnek, Zámbó Bálintnak és Béres Marcinak, hogy egész évben a legnagyobb szaktudásukkal készítették fel az autómat minden versenyre és természetesen a Szüleimnek, hogy ennyi év után még mindig kitartóan támogatják a karrierem, valamint a Silicon Directnek, hogy a szezon előtt bizalmat szavazva nekem beállt mögém és támogatóként jelen volt az egész szezonomban. Szeretném megköszönni Győri Tamásnak akivel közel egy éve dolgozok együtt a Fit4Race edzésprogramján belül és komoly szakértelmével készít fel minden versenyre mind fizikálisan mind mentálisan.”
Szomszéd Lali:
„Nehéz hétvégén vagyok túl. Már szerda este kint voltam Brnoban, hogy felkészüljek a csütörtöki edzésekre, de csütörtökön reggel szóltak, hogy nem érkezett meg a kormánymű így ki kellett hagynom az egész napot, ami rengeteg szempontból hátrány volt. Pénteken csak egy edzésünk volt így próbáltam a legtöbbet kihozni magamból és az autóból hogy minél felkészültebb legyek a délutáni időmérőre. Az időmérőm nem sikerült olyan jól így a negyedik helyen végeztem. Szombaton esős versenyünk volt, de nagyjából végig safety car mögött mentünk, mert már a harmadik körben volt egy baleset így egy pozíciót tudtam javítani. Vasárnap az időmérő szintén vizes pályán zajlott ahol második lettem. A versenyen a rajtam nagyon jól sikerült így már a rajtnál első voltam. A verseny felénél nagyon elmelegedtek a gumik így három pozíciót visszaestem és így a verseny végén harmadik lettem a kategóriámban.”
Szabó Nikolas:
„Az autó egész hétvégén jól működött száraz és esős körülmények között is. Az első időmérő pénteken volt, száraz körülmények között. A legelső mért köröm egészen jól sikerült, viszont még nem voltak üzemi hőfokon a gumiabroncsaim, de így is elég volt a 2.03.7es idő a kategória első helyéhez. Nem tudtam sajnos ezt az időt kijavítani, mert forgalomba keveredtem a többi körben, pedig még volt benne minimálisan 1 másodperc a gumik hőmérséklete miatt. Az első futam szombaton volt, esős körülmények között. A nagy eső miatt a verseny biztonsági autó mögött rajtolt el. Két kört ment előttünk a biztonsági autó és utána jött a zöld zászló, nyomhattuk a gázt. Sikerült néhány kör alatt megelőznöm egy két Forma3-as autót és egy ütközés miatt visszaküldték a pályára a biztonsági autót. Mivel az egyik autó a pálya olyan szakaszán tört össze, ahonnan nehezen tudták kimenteni, a verseny nem lett újraindítva és a biztonsági autó mögött lett vége a futamnak. Sikerült a futamban megtartanom a kategória első helyet. Szombat este félszáradt a pálya, viszont vasárnap reggel jött egy nagy eső, ami újra eláztatta a pályát, így az második időmérő edzés vizes körülmények között volt. Az időmérő elején nagyon küzdöttem a gumik felmelegítésével, mert nem akartam túl nagy rizikót vállalni az első pár körben. Felépítettem a tempót, felmelegítettem a gumikat üzemi hőfokra és az időmérő végére sikerült összeraknom egy olyan kört, amivel megszereztem a kategóriabeli első helyet. A második futamra nem teljesen, de felszáradt a pálya. A “nem teljesen” alatt azt értem, hogy az ideális ív teljesen felszáradt, viszont a külső ív egy kicsit vizes volt. A rajtom nem sikerült a legjobban, mert a pálya nem száraz oldalán rajtoltam és visszaestem a kategória belüli második helyre. Kemény, de tisztességes csatát vívtam a csapattársammal több körön keresztül, de egy kicsit túlmelegedtek a gumiabroncsaim és visszaestem egész a harmadik helyre. Kellett két kör, hogy visszahűtsem a gumikat és amint éreztem, hogy visszaálltak az optimális hőfokra, bele csaptam a lecsóba, ahogy mondani szokás. Két bevállalós előzési manőverrel sikerült átvennem a vezetést és onnantól fogva olyan tempót tudtam diktálni, hogy nem adtam esélyt a többieknek, hogy támadási közelben maradjanak és sikerült szép előnnyel megnyernem a futamot. Mondhatni egy tökéletes hétvégét zártam és sikerült győznöm vizes és száraz körülmények között is. Nagyon nagy köszönet a Gender Racing Team-nek, pontosabban a csapatfőnöknek, Tominak a jó tanácsokért, szerelőimnek, Ferinek és Zsoltinak a nagyon gyors autóért, nagyon kemény munkát végeztek a nagyon változó körülmények miatt. Továbbá hatalmas köszönet tartozik első sorban a szüleimnek és a támogatóimnak, hogy lehetővé tették nekem ezt a versenyt is és mindenki másnak is nagy köszönet tartozik a támogatásért, ami nagyon sokat jelent számomra. Nagy előnnyel vezetem a bajnokságot és nagyon várom az idei záró versenyt, ami a kedvenc pályámon, a Hungaroringen lesz Októberben.”